Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trwa kampania edukacyjna „Jestem konsumentem. Mam prawo. Mam wpływ”

Redakcja Naszemiasto.pl
Redakcja Naszemiasto.pl
Kampania edukacyjna to jedno z dwóch działań podejmowanych przez Fundację Forum Konsumentów z okazji Światowego Dnia Konsumenta.
Kampania edukacyjna to jedno z dwóch działań podejmowanych przez Fundację Forum Konsumentów z okazji Światowego Dnia Konsumenta. fot. materiały prasowe
Fundacja Forum Konsumentów z okazji Światowego Dnia Konsumenta wraz z innymi organizacjami zaangażowanymi w inicjatywę wystartowała z kampanią edukacyjną „Jestem konsumentem. Mam prawo. Mam wpływ.”. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na fakt bycia konsumentem, w tym na przysługujące prawa i co ważniejsze – wynikające z tych praw możliwości. Konsumenci decydują swoim portfelem – wybierają co i od kogo kupują oraz z jakich usług korzystają, a tym samym kto na ich wyborach konsumenckich zyskuje. Nasz portfel to nasz głos.

Światowy Dzień Konsumenta 2024. Konsumencka 6-tka praw

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, obchodzonego corocznie 15 marca, przedstawiamy podstawową konsumencką 6-tkę praw, ale też możliwości wpływania na rynek:

  1. prawo do informacji – SWOIM WYBOREM KONSUMENT MOŻE WSPIERAĆ TRANSPARENTNE MARKI
  2. prawo do zwrotu towaru kupionego w sklepie internetowym – SWOIM WYBOREM KONSUMENT MOŻE POLECAĆ SKLEPY, KTÓRE RESPEKTUJĄ TO PRAWO
  3. prawo do reklamacji – SWOIM WYBOREM KONSUMENT MOŻE POPRAWIAĆ JAKOŚĆ OFEROWANYCH TOWARÓW I USŁUG
  4. prawo do ochrony zdrowia i środowiska – SWOIM WYBOREM KONSUMENT MOŻE ZWIĘKSZYĆ ZAPOTRZEBOWANIE NA PRODUKTY BEZPIECZNE I ŻYWNOŚĆ WYSKIEJ JAKOŚCI
  5. prawo do bezpieczeństwa cyfrowego – SWOIM WYBOREM KONSUMENT MOŻE PROMOWAĆ BEPIECZNE PRAKTYKI KORZYSTANIA Z INTERNETU
  6. prawo do bycia wysłuchanym – SWOIM WYBOREM KONSUMENT MOŻE WSPIERAĆ ORGANIZACJE KONSUMENCKIE CHRONIĄCE PRAWA I WOLNOŚCI KONSUMENTÓW

Jak decyzje konsumenckie wpływają na rynek?

Nasze decyzje konsumenckie o tym, co wybieramy i komu płacimy kształtują rynek. Możemy wspólnie decydować, jakie produkty będą na rynku, jakie marki będą wzrastać, a jakie odchodzić w zapomnienie. Warto korzystać z tej siły i świadomie kształtować rynek.

Jak to? Oto przykład: Jeśli mamy do wyboru 2 dyskonty z porównywalną ofertą cenową, to zostawmy swoje pieniądze w tym, który bardziej odpowiada naszym potrzebom w innych aspektach niż cena, np. jakość obsługi i komunikacji z klientem, lokalizacja sklepu, reprezentowane wartości, podejmowane akcje edukacyjne, dostępność lokalnych produktów.

Kampania to jedno z dwóch działań podejmowanych przez Fundację Forum Konsumentów z okazji Światowego Dnia Konsumenta. W dniu 13 marca w Warszawie odbył się także kongres "(Nie)świadomy konsument 2024", podczas którego eksperci, przedstawiciele nauki i biznesu dyskutowali nad wyzwaniami oraz mitami dotyczącymi świadomości konsumentów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Trwa kampania edukacyjna „Jestem konsumentem. Mam prawo. Mam wpływ” - Nasze Miasto

Wróć na makowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto