Białołęka chce szybciej dostać się do metra
Jak pisaliśmy jeszcze w 2022 roku, prace na ul. Głębockiej miały ruszyć w 2023 roku, we współpracy z firmą Atrium. W tym celu ZDM zawarł umowę partycypacyjną, na mocy tej umowy inwestor, przekazał środki na realizację zadania polegającego m.in. na budowie buspasów. Ulica zostanie poszerzona o buspasy umożliwiające szybkie połączenie Zielonej Białołęki z metrem. Chodzi o zwiększenie punktualności autobusów, żeby stały się bardziej przewidywalnym środkiem transportu. Tak stało się chociażby po wytyczeniu buspasa na ul. Puławskiej. Inwestycja na prawym brzegu Wisły jest jednak opóźniona.
- Po otrzymaniu kompletnej dokumentacji (inwestor przekazał już dokumentację, jednak w związku ze zgłoszonymi przez nas uwagami musi ją uzupełnić) niezwłocznie rozpoczniemy przygotowanie do ogłoszenia przetargu na wykonanie robót w terenie. Wówczas będzie znany harmonogram prac związanych z wyznaczeniem buspasa - czytamy w odpowiedzi na interpelację radnego Białołęki, Filipa Pelca, w tej sprawie. Jak mówi nam radny, jego zdaniem inwestycja powinna być skoordynowana i przygotowana na otwarcie bródnowskiego odcinka drugiej linii metra, ale tak się nie stało.- To jest najwygodniejsze połączenie do metra dla mieszkańców tej części Białołęki. Buspas musi powstać, żeby skrócić czas przejazdu i ułatwić poruszanie się mieszkańcom - dodaje.
Problem z rozpoczęciem budowy
Zresztą przy okazji otwarcia po remoncie ul. Kondratowicza, we wrześniu ubiegłego roku, drogowcy tłumaczyli, że sytuację na św. Wincentego oraz pobliskiej Głębockiej poprawi wspomniany buspas - wyznaczony od ronda przy drodze ekspresowej S8 (od przystanku autobusowego „CH Targówek 03”) do skrzyżowania z ul. Kondratowicza, będzie poszerzeniem ul. Głębockiej i św. Wincentego. Inwestycja ciągle ma jednak problem z przejściem w etap realizacji prac w terenie. Jak tłumaczyli drogowcy, prace związane z buspasem rozpoczną się po remoncie ul. Chodeckiej, który także się opóźnia.
Z ostatniej odpowiedzi na interpelację radnego Pelca dowiadujemy się o skoordynowaniu inwestycji. Brak ciągle harmonogramu związanego z buspasem na Głębockiej. Czy to oznacza, że powstanie dopiero po zrealizowaniu remontu ul. Chodeckiej? A może jednak prace będą toczyć się równocześnie.- W związku z potrzebą koordynacji prac drogowych i wprowadzaniem jak najmniejszych uciążliwości dla mieszkańców Targówka w tym samym czasie, rozpoczęcie budowy buspasa na ul. Głębockiej powiązaliśmy z zakończeniem innych remontów prowadzonych w tej dzielnicy, w tym remontu ul. Chodeckiej - czytamy. To budzi wątpliwości czy uda się zamknąć temat w 2024 roku.
Gdzie nowe buspasy w Warszawie?
A gdzie poza ul. Głębocką mieszkańcy mogą liczyć na nowe buspasy? - Będziemy Państwa dokładnie informować, gdy będziemy mieli cały zestaw danych. Będziemy w stanie ocenić, jak będzie wyglądała sytuacja komunikacyjna miasta. Wtedy będziemy państwa informowali o naszych planach dotyczących kolejnych buspasów, które oczywiście będziemy realizować, ale wszystko po kolei - mówił w listopadzie ub. roku Rafał Trzaskowski. Od tego czasu nie pojawiła się jednak informacja o nowych planowanych buspasach przez warszawski ratusz. Najbliżej realizacji jest zatem ten na ul. Głębockiej.
Maciej Wąsik zeznaje przed komisją śledczą. Doszło do awantury
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?